Op 19 februari heeft de eerste OSF bijeenkomst van 2018 plaatsgevonden. Onder de aanwezigen bevonden zich vertegenwoordigers van overheden, bedrijven (uit de sport) waaronder Yalp, Sport Knowhow XL, RVO en de Eredivisie Vrouwen. Zij hebben geluisterd naar uiteenlopende presentaties waar één onderwerp centraal stond, de Olympische Winterspelen.
Allereerst verzorgde Anouk Bommer namens House of Sports de introductie, mede-initiatiefnemer van De Coolste Baan van Nederland en bijvoorbeeld het Holland Heineken House. Er is verteld over het proces om de Coolste Baan van Nederland te organiseren en op te bouwen. Deze baan in het Olympisch Stadion te Amsterdam is het initiatief van Rintje Ritsma en House of Sports, omdat zij de droom hadden om de sfeer van het Olympisch Stadion te combineren met een WK Allround. Deze droom gaat van 9 t/m 11 maart volbracht worden, wat enorm speciaal is aangezien het in een openlucht stadion gaat plaatsvinden en het precies 125 jaar geleden is dat het eerste WK plaatsvond, wat ook in Amsterdam was. In totaal verwacht De Coolste Baan van Nederland ongeveer 75.000 bezoekers.
Vervolgens nam Rick Sleegers van OSF het woord. Hij sprak over de lancering van de nieuwe websites en social media. Daarnaast sprak hij ook over de handelsmissie naar China die in april georganiseerd gaat worden. Hier wordt onder andere een bezoek gebracht aan Soccerex, de beurs op voetbalgebied. Zie hier meer informatie over de missie.
Daaropvolgend sprak Roelant Groen, van Ice-World, over Ice-World en de installatie van De Coolste Baan van Nederland. Ice-World is een organisatie die een winterbeleving creëert, dit omdat ijs verschillende mooie eigenschappen heeft die marketingtechnisch enorm nuttig zijn. Het is bijvoorbeeld een enorme crowd puller, er is veel geld mee te verdienen en het is heel erg leuk voor iedereen, jong en oud. Ice-World creëert deze winterbeleving overal, zelfs in de hitte, bijvoorbeeld op Bondi Beach in Australië of Zócalo Square in Mexico. Hierdoor zijn zij marktleider met ongeveer 600 projecten per jaar. Ice-World biedt drie verschillende belevingen aan, namelijk: recreatie (bijvoorbeeld een ijsbaan in een mall), fun park (groter dan recreatie, bijvoorbeeld met een ice slide erbij) en sports (bijvoorbeeld een grote 400m baan zoals in Amsterdam).
Als laatste nam Nico Delleman van Delta Sport Innovation (en bestuurslid OSF) het woord. Hij sprak over de verschillende soorten innovatie in de sport en welke innovaties er nu te zien zijn bij de Olympische Spelen. Daarnaast gaf hij ook een blik in de toekomst over innovaties die klaar staan voor de Olympische Winterspelen in Tokyo in 2020.
De dag werd afgesloten met een borrel in het midden van de indrukwekkende ijsbaan in het Olympisch Stadion te Amsterdam. Al met al leverde dit een geslaagde OSF bijeenkomst op.